|
Post by Apox on Feb 22, 2005 21:16:12 GMT 1
Ik had eigenlijk eens een vraagje.
Wie onder jullie houdt zich bezig met 2-stroke tuning? Daarmee bedoel ik niet of je ooit al eens een kitje hebt geplaatst of laten plaatsen... En indien je de betekenis van (flow, transfer port, boost poort, ophogen) niet kent, wat al erg beginnende benamingen zijn, moet je jouw naam niet uitschreeuwen tot tuner van het jaar!
Vertel dan ook eeens wat meer wat je vooral doet, hoeveel enz enz.
Laat eens van je horen!
Apox
|
|
|
Post by Apox on Feb 22, 2005 21:42:47 GMT 1
Ik zal effe beginnen met mezelf.
Ik ken er wel genoeg van. Alles weet niemand, maar genoeg weet ik er wel van.
Ik bewerk ook wat blokjes voor klanten; maar relatief weinig door het vele werk. Voor uitdagingen ben ik altijd te vinden; daarmee bedoel ik de gekke dingen waar de mensen je voor zot verklaren. Voorbeeldje: Ooit al een Honda camino met een 80cc team speed tegen gekomen? Binnekort begin ik eraan.
Ik zou ook volgend seizoen willen meedoen in de FEMS; dus de belgische racerij. Natuurlijk met erella als hoofdsponsor. Dat zou een mina hor zijn, met een sr kader. set-up zal wel hoofdzakelijk malossi zijn.
De 2 de scoot die gaat meedoen is een lang pia blokje. Dus komt een NRG of tyfoon kader op. De set-up staat nog ni vast. We zijn nu polini aan het testen, malossi set-up moet nog aan de beurt komen.
De meeste blokjes die ik bijwerk zijn mina hor, mina vert, pia, camino, wallaroo. Schakels heb ik altijd al gehaat; dus komt er ook nooit binnen! Zelfs niet voor bij te werken.
Ik heb al 5 'leerlingen' gehad. Mensen die ik heb opgeleerd tot tuning enz. Dus geduld heb ik ook enorm veel!
Apox
|
|
eve
CID Beginner
|
Post by eve on Feb 25, 2005 1:56:09 GMT 1
Eindelijk vindt ik is een bondgenoot :)Nee maar in beglie ben e rap zot als je iets wilt maken ik heb nog veel plannen maar geen tijd enzo ben vooral geitreseerd in wallaroo/fox tuning en zo'n dingen camino etc.. Ben nu bezig aan een vespa maar ik de tapeinde van ga verzetten en er een wallaroo 65cccilinder zoek opte plaatsen inlaat langs de zijde plaatsen met membraan erin ofzo (heb het allemaal nog niet tegoei bekeken) Ok dit is /was een manston replica die ik bewerkt heb VOOR DE DUIDELIJKHEID ALEEN HET RECHTERDEEL NOG MAAR ''klaar''
|
|
|
Post by Thrillseeka on Feb 26, 2005 13:24:22 GMT 1
ff ander vraag de kop van uwe piston? als ge die poliert geeft da ook een effect dan?
|
|
|
Post by Apox on Feb 26, 2005 19:04:49 GMT 1
heeft niks met dit hier te maken, maar kom... nee, haalt niets uit. maybe de eerste 5 meter!
hey eve; mooi werk, die manston R. idd, je hebt gelijk dat ze je zot verklaren; maar vind ik net leuk. Indien je jezelf dan kan bewijzen praten ze ineens veeeeel minder.
Laat maar eens horen over jouw ideeen, Ik heb ook heeeel lang met die camino/mbk/103/wallaroo motoren bezig gehouden... Wie weet kunnen we theoretisch elkaar wat helpen.
Hopelijk zijn er nog andere mensen die iets afweten van bijwerken van onderdelen!
Apox
|
|
|
Post by vdc on Feb 26, 2005 23:46:53 GMT 1
ff ander vraag de kop van uwe piston? als ge die poliert geeft da ook een effect dan? Geeft geen effect, er zal alleen minder vlug koolaanslag (of wa het ook is) op blijven hangen, hetzelfde met je uitlaatschacht.
|
|
|
Post by vdc on Feb 27, 2005 0:05:17 GMT 1
Mja, ik hou me voorlopig bezig met de "oppervlakkige tuning" niks extreem dus... Hier enkele zaken die ik gedaan heb: Airsal T6: Voor: Na: Malossi mhr (nog niet volledig afgewerkt op de foto): Mijn athena: 21 dell orto
|
|
|
Post by Apox on Feb 27, 2005 22:48:51 GMT 1
die airsal kan je nog veel uithalen man, bij mijn eirsal testcil heb ik 2 spoelpoorten bijgemaakt, langs de boostpoortingang. uitlaatpoort redelijk breedt, 30mm langs elke kant ongeveer. timing iets aangepast, maar voor die cilinder optimaal te laten draaien, heb je een heeel goeie uitlaat nodig. c21 ofzo en het karter goed opvullen! Geeft heel veel bij die cilindertjes. Maar ik heb hem een beetje te hoogtoerig laten draaien.
14k en na een paar testritten was de cilinder wat scheefgetrokken, waardoor de koppakkingen er elke 5 min doorvlogen!
Maar nu is hij terug hersteld, timing terug wat aangepast, cilinderhemd aangepast, uitlaatflens nog wat beter gemaakt en de zuiger ook wat onder handen genomen. Hopelijk houdt hij de volgende testritten uit!
Mooi werk vdc!
Apox
|
|
eve
CID Beginner
|
Post by eve on Mar 1, 2005 1:36:28 GMT 1
Ok ik ga eens een cilinder zoeken hier erges ga je wrs bij lachen maar kom branden wil hij
|
|
eve
CID Beginner
|
Post by eve on Mar 1, 2005 1:43:27 GMT 1
Beest heeft verse wand nodig maar ging wel voor een w poorter Ok je ziet ik heb de uitlaat aangepast er zijn bevels op aangebracht ook en het hemd is ingekort.. ben nu alweer bezig aan een verse manston replica voor men wallie maar die gaat de verkoop in wil er een 80 cc van maken met pro race van mina of een cilinder van een 80cc crosser maar vindt ik niet echt zo direct
|
|
eve
CID Beginner
|
Post by eve on Mar 1, 2005 1:46:59 GMT 1
die airsal kan je nog veel uithalen man, bij mijn eirsal testcil heb ik 2 spoelpoorten bijgemaakt, langs de boostpoortingang. uitlaatpoort redelijk breedt, 30mm langs elke kant ongeveer. timing iets aangepast, maar voor die cilinder optimaal te laten draaien, heb je een heeel goeie uitlaat nodig. c21 ofzo en het karter goed opvullen! Geeft heel veel bij die cilindertjes. Maar ik heb hem een beetje te hoogtoerig laten draaien. 14k en na een paar testritten was de cilinder wat scheefgetrokken, waardoor de koppakkingen er elke 5 min doorvlogen! Maar nu is hij terug hersteld, timing terug wat aangepast, cilinderhemd aangepast, uitlaatflens nog wat beter gemaakt en de zuiger ook wat onder handen genomen. Hopelijk houdt hij de volgende testritten uit! Mooi werk vdc! Apox Heb je daar geen foto van van die spoelpoorten
|
|
|
Post by Apox on Mar 1, 2005 16:47:44 GMT 1
ik zal eens foto's maken...
mja, die w-poorter moet wel vooruit gaan... aan de spoelpoort timing iets aangepast? welke uitlaat gemonteerd?
|
|
eve
CID Beginner
|
Post by eve on Mar 1, 2005 16:57:25 GMT 1
Tjt f1 ,rotor ,21mm was setup ja voor de rest spoelers lichtaangepast
|
|
|
Post by Apox on Mar 1, 2005 17:17:14 GMT 1
en mooi piekvermogen? of toch een brede powerband?
|
|
eve
CID Beginner
|
Post by eve on Mar 12, 2005 22:00:08 GMT 1
Niet @bank gehad maar was zo gewoon goed aftestelle dus veronderstel ik toch nog brede powerband
|
|