|
Post by Thrillseeka on Sept 16, 2004 16:53:46 GMT 1
ahja ma da is ook wel iet he daar noemt ge iet daar scheelt vanal bij!
|
|
CrazyInsane
Crew
TUNING IS LIKE MONEY, SOME FRITTER IT AL AWAY, SOME INVEST WISELY.
|
Post by CrazyInsane on Sept 17, 2004 15:05:24 GMT 1
wa scheelt er dan me da brommerke als ge nie kijkt op een kromme velg stalen baren als veering
|
|
|
Post by Thrillseeka on Sept 17, 2004 17:31:04 GMT 1
LOL euh ja hmmmm (no comment!!!)
|
|
|
Post by Robin on Sept 23, 2004 16:14:46 GMT 1
Polini 70cc giet Polini vario Polini 2g Delorto 17.5 Ninja street cup ofzoiets
Da lijkt mij wel ne schone setup voor op et straat
|
|
CrazyInsane
Crew
|
Post by CrazyInsane on Sept 23, 2004 17:02:37 GMT 1
das wel a mooi setupje ma zou toch andere uitlaat neme dan een ninja
|
|
|
Post by Robin on Sept 23, 2004 19:45:02 GMT 1
Ja ik was sterk aant twijfele met die pijp. Ik zie daar Bidalot S2 en gianelli shot enzo staan, ik vind da toch goei pijpe zur Dus heb ik mar een gewoon pijp genome voor ewa snelheid.
|
|
Saxke
CID Full Time Poster
|
Post by Saxke on Sept 24, 2004 17:08:14 GMT 1
of mss een hebo giet (natuurlijk 70cc) ik weet er nog wel eentje te koop ;D
|
|
|
Post by Robin on Sept 24, 2004 20:06:54 GMT 1
Ja hebo is ook niet slecht, nie te duur en goed Bij polini betaalt ge ook de naam
|
|
|
Post by Robin on Sept 24, 2004 20:08:32 GMT 1
Ma toch denk ik da Malossi het beste is , als ge kijkt naar die zipkes op circuit, altijd MHR, polini enzo ziet ge daar bijna nie
|
|
CrazyInsane
Crew
|
Post by CrazyInsane on Sept 24, 2004 21:07:46 GMT 1
ma voor een gewoon straat setupje is polini het beste
|
|
|
Post by Robin on Sept 24, 2004 21:20:50 GMT 1
Ja da's wel waar. Ma ge moet ook gene MHR neme eh, malossi giet is ook goed. Ma ik ga toch ook wel voor polini denk ik
|
|
|
Post by Snapdragon on Oct 25, 2004 1:30:24 GMT 1
*Malossi MHR 70cc *Malossi MHR uitlaat *Malossi VL 10 membraam *Malossi spruitstuk *Malossi kevlar v-snaar *Hebo vario *Hebo verstelbare koppeling (107mm) *Polini Torque Drive (speeddrive) *Polini luchtfilter *Adige versterkt koppelingshuis *Rito volle krukas + c4 kk-lagers *Vervroegde ontsteking + lichtspoelen verwijderd *21mm Dellorto met W7 gasnaald Dees is eigenlijk mijne straatsetup Maar voor degene die liever wat veiliger van de politie rijden... DR 70cc giet Sito + (of Yasuni R als je het minder opvallend en meer prestatiegericht wilt) 17.5 DO met Polini big valve setje Polini 2G koppeling - Malossi kevlar snaar - Malossi Multivar Hiermee heb je koppel op overschot en een bescheiden topsnelheid. Je kan hiermee zelfs 50 rijden door een dikke varioring, maar dan ga je wel wat overtoeren draaien.
|
|
|
Post by TJOEN*IT on Oct 25, 2004 20:01:14 GMT 1
jep das een mooie straatsetup (2de uw vind ik nemeer zo street:p) zoiet in die aard ben ik van plan maar dan bij mijn ninja
|
|
|
Post by mille on Feb 28, 2005 10:02:28 GMT 1
straat setup? ? 72 dr 28mm delorto + twin air kelk en sp^ruitstuk mallosi vario mallossi kop. hebo uitlaat veranderde cdi zo iets ong is mijn straatsetup ben wel nog andere cilaan het zoeken niemand een liggen?
|
|
|
Post by Apox on Feb 28, 2005 11:38:20 GMT 1
Opvoeren en tuning gevorderden? Ze zouden er beter een paswoord opzetten!
Straatset-up, Heb ik onlangs nog een tekst voor gemaakt voor op men site; maar komt er pas met de site-vernieuwing door...
Voor een straat scoot moet je iets zoeken met een grote wendbaarheid, een grote powerband, goeie wegligging, weinig geluid, redelijk verbruik en zo rendabel mogelijk!
Onderdeellijstje:
Een mooi lc gekoeld alu cilindertje. Ik heb hier iets gehoord van malossi goed op circuit en polini goed op straat? mmm, jah, op zoiets mag je je totaaaaaal niet baseren!
Ik zou een mooie 70cc pinasco cilinder nemen. Die dingen hebben een mooie brede powerband, maar toch nog wat pk achtergehouden. Mooi afgewerkte alu cilinder die je zelf nog makkelijk kan afwerken tot wat meer koppel.
Voor een uitlaat zou ik naar een yasuni R grijpen. goeie powerband voor de cilinder! Nu ga je wel eens moeten experimenteren met dempers. Ik heb al verschillende ontwerpen gemaakt die het geluid enorm hielpen dalen met een minimum aan vermogenverlies!
Neem een andere krukas. Doppler bijvoorbeeld. Een goeie en redelijk goedkope krukas. Niet dat jouw originele het niet aankan, maar voor het karteropvulling.
Neem een goeie overbrenging. Voor mij zou ik meteen een multivar nemen van malossi (op vert blok) (mhr2000 voor hor blok) En voor de hor blokjes een polini achterpoulie. Ga je weer iets winnen bij het vertrek.
Neem een grotere carb, maar niet overdrijven. Een 19 of 21 lijkt me geschikt. plaats een kelk in de helmbak of achter de kappen met een isolatiewand in de bak ingeplaatst.
Zorg dat de voorontsteking wordt bijgeregeld van jouw originele ontsteking.
Ander membraan kopen. Een malossi vl... bijvoorbeeld.
Zorg dat alle onderdelen met 200% zorg in elkaar worden geplaatst, met alles afgebraamd en alles stofvrij. Rij de brommer goed in. Die 500km 30km\h rijden is dikke shit! Sprotief inrijden geeft een sportief motorgedrag als hij is ingereden. (sportief betekent niet dat je nooit meer gas moet lossen!) Goeie olieen gebruiken, regelmatig bougie vervangen en de juiste bougie gebruiken!
Vering, banden, remmen, ophangingspunten! maak hierbij een goeie keuze en zorg dat het ni de originele zijn. Hier geen je veel geld aan uit dat niets heeft te maken met de motorprestaties; maar daar heeft een straatscoot totaal niets mee te maken! Hij moet goed rijden in elk opzicht!!!!
Dus aub, denk wat logisch na indien je iets van plan bent om op het 'gevorderden' forum te zeggen.... iedereen kan en zal heeeel veel keer in zijn leven ergens naast zitten, maar ik weet ook dat ik niet op een pro forum moet gaan zeggen tegen vogel fanaten, dat een kanarie standaard zwart uit de doos komt!
Maar kom, veel geluk
Apox
|
|