|
Post by Apox on Sept 12, 2005 16:42:05 GMT 1
Vandaag ben ik in nederland mijn testbank gaan halen. Meteen wat foto's plaatsen. dit is natuurlijk de bank zelf.... De koffer. Hier zit onderin in een dubbele bodem wat elektronica, hier komt ook de laptop in en kabels... Handleiding; zullen we maar best eens lezen..., want dat programma heeft wel tonnen functies! De lambdasonde ligt in de koffer en wat kabels er rond... vandaag ook nog even een laptop gekocht om het programma te kunnen draaien. Niets speciaals, gaat toch niets anders mee gedaan worden dan testbankrun's! Wat denken jullie erover?
|
|
|
Post by Thrillseeka on Sept 12, 2005 18:20:31 GMT 1
Vind het mooi! En al testen gedaan?
|
|
|
Post by Apox on Sept 12, 2005 18:44:05 GMT 1
nog geen testen kunnen uitvoeren omdat ik nog een tussenstuk mis om de laptop erop aan te sluiten.
Weet iemand per toeval of je tussenstukken hebt van zo oude muispoort, die trapezium stekker met 8 gaatjes naar een USB poort.... Ik ben daarstraks al eens een 2talwinkels afgelopen; maar niets gevonden!
|
|
|
Post by Stoned on Sept 12, 2005 21:26:30 GMT 1
huh wat is het probleem juist en is natuurlijk vet he testbank, zo wil ik er ook wel eentje thuis hebbe ;D
|
|
|
Post by vdc on Sept 12, 2005 21:50:12 GMT 1
Damn, zoiets wil ik ook wel ;D Da's goede reclame voor erella, waar een testbank is, is meestal ook veel volk
|
|
|
Post by Robin on Sept 12, 2005 21:59:33 GMT 1
ik vind het wel een rare testbank, tegenonver die van jelle of van sccootermania, da's precies heel anders
en nu da fabrizi bommeke maar eens tegoei afstelle eh
|
|
elberto
CID Full Time Poster
|
Post by elberto on Sept 12, 2005 23:40:12 GMT 1
lijkt wel een rollenbank van de hollandse flikken maar dan digitaal (ik denk toch niet dat het blijft staan als ge daar een beest op moet zetten hoor )
|
|
|
Post by Apox on Sept 12, 2005 23:52:07 GMT 1
alles tegoei afstellen he! En nu moet ik helemaal niet meer rondrijden en testritten worden tot een ongelooflijk minimum gehouden; wat ik persoonlijk te goe vind!
Is natuurlijk wel wat een onconventionele bank; maar het moest voor mij absoluut mobiel zijn; anders zou ik het niet hebben gekocht. Het heeft natuurlijk ook wat nadelen; je kan een paar zaken niet meten, maar in principe niet de belangrijkste zaken. Op de bovenste foto, op de rechtse rol staat een elektrische motorrem; waardoor ze het even goed kunnen nabootsen dan een grote rol.
Vergeet niet, dat zoiets opstellen maar een 15min in totaal duurt, dus is wel wat makkelijker om continue 300 kg te verslepen. Sinds ik thuis toch ook geen plaats heb, en mijn en andere brommers wat verspreid staan over belgie is het makkelijker om die testbank te vervoeren dan de brommers naar de testbank te voeren.
De elektronica om de gegevens van de rollen om te zetten zit in die koffer. Meet onderandere te buiten temperatuur, luchtdruk, luchthoeveelheid in de uitlaatgassen (Lambdasonde), pk's, Kw, snelheid, rpm, koppel,... Grote en redelijk makkelijk te gebruiken database en mooie grafiekjes natuurlijk!
(reclame!)
Nee, het is wel weer een leuk speelgoedje; ik ga het testen, maar of het echt beter of slechter is dan een gewone bank zullen we wel zien. Ik zal er me wel mee amuzeren en wat door leren ook! Das het voornaamste....
|
|
|
Post by drunkengenius on Sept 14, 2005 22:47:20 GMT 1
tis te hopen da we dat stom tussenstukske rap vinden en het spel aan de praat krijgen want daarnet kreeg ik bijna een inzinking
|
|
|
Post by Apox on Sept 15, 2005 23:23:54 GMT 1
Same here... We vinden maar niet de correcte bekabeling. Morgen gaat hans en lennerd hun er eens wat mee bezighouden.
|
|
|
Post by drunkengenius on Sept 15, 2005 23:28:06 GMT 1
ja tis te hopen da we eruit graken en anders zulde toch die usb optie nog moeten gaan halen e:)
|
|
|
Post by Timmeke18 on Sept 15, 2005 23:37:39 GMT 1
normaal zou je dat toch moeten vinden in een computer winkel he ?
|
|
|
Post by Apox on Sept 15, 2005 23:47:21 GMT 1
zo normaal is het blijkbaar niet.... alle winkels hier al afgelopen ervoor
|
|
|
Post by drunkengenius on Sept 15, 2005 23:49:10 GMT 1
maja het probleem ligt gewoon aan da program da da enkel wil werken me die compoorten ofzoiets he, ge zou daar usb enzo moeten kunnen bijzetten maja de kl********* moeten het weer moeilijk maken e
|
|
|
Post by Timmeke18 on Sept 15, 2005 23:53:32 GMT 1
ah das minder dan dan zal je usb moeten pakken daarop als dat gaat ?
|
|